REPEATED CONTEMPLATION - အႏုႆတိ


REPEATED CONTEMPLATION Anussati

အႏုႆတိ - အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ျခင္း၊ အဖန္ဖန္သတိရျခင္း။

အႏုႆတိ ဆယ္ပါးတုိ႔မွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္ -

(၁) ဗုဒၶါႏုႆတိ - ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္ပြားမ်ားမႈ။ ဗုဒၶါႏုႆတိကုိ ႐ႈပြားရာတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ တစ္ပါးပါးကုိျဖစ္ေစ အဖန္ဖန္႐ႈပြားရမည္။ ဗုဒၶါႏုႆတိသည္ စိတ္ကုိ ျဖဴစင္ေစၿပီး စိတ္တည္ၾကည္မႈႏွင့္ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈတုိ႔ကုိ ျဖစ္ပြားေစသည္။

(၂) ဓမၼႏုႆတိ - တရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္ ပြားမ်ားမႈ။ ဓမၼာႏုႆတိကုိ ႐ႈပြားရာတြင္ မဂ္, ဖုိလ္, နိဗၺာန္တရားေတာ္မ်ား၏ ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္ ႐ႈပြားရမည္။ ဓမၼာႏုႆတိသည္လည္း စိတ္ကုိျဖဴစင္ေစၿပီး စိတ္တည္ၾကည္မႈႏွင့္ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစသည္။

(၃) သံဃာႏုႆတိ - သံဃာေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္ ပြားမ်ားမႈ။ သံဃာႏုႆတိကုိ ႐ႈပြားရာတြင္ အရိယာသံဃာေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကုိျဖစ္ေစ, အားလုံးကုိျဖစ္ေစ အဖန္ဖန္ ႐ႈပြားရမည္။ သံဃာႏုႆတိသည္လည္း စိတ္ကုိျဖဴစင္ေစၿပီး အလြန္အက်ဳိး ႀကီးမားသည္။

(၄) သီလာႏုႆတိ - သီလ၏ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္ပြားမ်ားမႈ။ မိမိေစာင့္ထိန္းထားေသာ သီလ၏ မက်ဳိးမေပါက္ မေျပာက္မၾကားပုံတုိ႔ကုိ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားမႈကုိ သီလာႏုႆတိဟု ေခၚသည္။ သီလာႏုႆတိသည္ စိတ္ကုိျဖဴစင္ေစၿပီး စိတ္တည္ၾကည္မႈႏွင့္ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈတုိ႔ကုိ ျဖစ္ပြားေစသည္။

(၅) စာဂါႏုႆတိ - လႉဒါန္းေပးကမ္းခဲ့ျခင္းကုိ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ျခင္း။ မိမိ ရက္ရက္ေရာေရာ စြန္႔ႀကဲေပးကမ္း လႉဒါန္းခဲ့ေသာဂုဏ္ကုိ အာ႐ုံျပဳ၍ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားမႈကုိ စာဂါႏုႆတိ ဟု ေခၚသည္။

(၆) ေဒ၀တာႏုႆတိ - နတ္ျဗဟၼမ်ားကုိ သက္ေသထား၍ မိမိျပဳထားသည့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္ ပြားမ်ားမႈ။ သူေတာ္ေကာင္းတရား ခုႏွစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ား ကြယ္လြန္ၾကသည့္အခါ နတ္ ျဗဟၼာမ်ား ျဖစ္ၾကရသည္။ ငါ့တြင္လည္း ထုိသုိ႔ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား ရွိေပ၏ - ဟု အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္ျခင္းကုိ ေဒ၀တာႏုႆတိဟု ေခၚ၏။ ေဒ၀တာႏုႆတိ သည္လည္း စိတ္ကုိျဖဴစင္ေစႏုိင္ေသာ အႏုႆတိတစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။

(၇) ဥပသမာႏုႆတိ - နိဗၺာန္၏ဂုဏ္ကုိ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ ဆင္ျခင္ျခင္း။

(၈) ကာယဂတာႆတိ - မိမိခႏၶာကုိယ္၏ ေကာ႒ာသ ၃၂-မ်ဳိးကုိ အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္ ပြားမ်ားမႈ၊ ထုိသုိ႔ဆင္ျခင္ပြားမ်ားျခင္းသည္ စိတ္ကုိျဖဴစင္ေစၿပီး သမာဓိကု ျဖစ္ေပၚေစသည္။

(၉) မရဏာႏုႆတိ - ေသျခင္းတရားကုိ အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ႔ျခင္း။ ငါ၏ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ မၿမဲ၊ ငါ၏ ေသျခင္းသည္ ၿမဲ၏ - ဟု အဖန္ဖန္ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္ပြားမ်ားမႈကုိ မရဏာႏုႆတိဟု ေခၚသည္။ ဤသုိ႔ ႐ႈပြားျခင္းသည္ မာန, ေလာဘ, ေဒါသ စသည္တုိ႔ကုိ ေလ်ာ့ပါးေစၿပီး၊ စိတ္ျဖဴစင္မႈကုိ ျဖစ္ပြားေစ၏။

(၁၀) အာနာပါနႆတိ - ထြက္သက္၊ ၀င္သက္ ေလတုိ႔ကုိ သတိထား၍ ႐ႈပြားျခင္း။ ဤသုိ႔ ႐ႈပြားျခင္းသည္ စိတ္ကုိ ျဖဴစင္ေစၿပီး သမာဓိကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္သည္။

Constant mindfulness; repeated contemplation

Constant mindfulness of ten things consists of :-

(1) reflecting on the virtues of the Buddha, Buddhᾱnussati : reflecting repeatedly on any one or all of the nine virtues of the Buddha, which leads to concentration and peace of mind.

(2) reflecting on the virtues of Dhamma, Dhammᾱnussati : reflecting repeatedly on the virtues of the Path and Fruition, which leads to concentration and peace of mind.

(3) reflecting on the virtues of the Saṁgha, Saṁghᾱnussati : reflecting repeatedly on any one or all of the nine attributes of the Noble Ones, the Ariyas, which ennobles the mind and brings benefits:

(4) reflecting on the perfection of morality, Sῑlᾱnussati, is repeatedly reflecting on the untainted, wholesomeness of one’s morality which promotes peace and tranquility of the mind.

(5) reflecting on one’s charitable deeds, Caganussati, is repeatedly reflecting on the meritorious nature of one’s charitable deeds and generous gifts which ennobles the mind and develops the power of concentration.

(6) reflecting on one’s virtue and thinking of celestial beings as precedents, Devatanussati, is repeatedly dwelling on the strength of one’s convictions and the like, thinking of precedents where such virtues result in being born as devas or brahmas, thus one’s heart is with peace and joy.

(7) reflecting on the sublime attributes of Nibbᾱna, Upasmanussati, is repeatedly reflecting on the attainment of Nibbᾱna.

(8) reflecting on the constituent parts of the body, Kayagatasati, meditating on the 32 constituent parts of the body which helps purify the mind and builds up concentration.

(9) reflecting on the nature of death, Marananussati, repeatedly reflecting on the inevitability of death, compared to the uncertainty of life which tends to lessen thoughts of conceit, greed, hatred, etc, and leads to purification of the mind.

(10) being mindful of out-breath and in-breath, Anapanassati, contemplating out-breathing and in-breathing which helps purify the mind and builds up concentration.